divendres, 4 d’abril del 2014

Càmping "El Lago" d'Alella.

 
Avui en una conversa sobre història d'Alella amb una apassionada de la història local, Esperança Font, ha sortit una referència al camping "El Lago" d'Alella. Una curiositat força sorprenent ha estat assabentar-me del lloc emblemàtic on s'ubicava els anys seixanta: la finca de Cal Marquès.

En aquesta gran finca, la casa principal deuria romandre aillada i s'habilitaria part del recinte com a zona d'esbarjo. El negoci va tenir un recorregut efímer en el temps ja que segons sembla va afectar-li l'expropiació i les obres de la sortida de l'autopista l'any 1968 i el càmping no va continuar. Tot plegat un episodi molt poc conegut dins de la "glamurosa" història dels marquesos d'Alella.

He localitzat unes primeres fotografíes per internet -corresponents a records personals que Núria Casajuana ha posat al facebook- i per interés buscaré més informació d'aquesta intent de compatibilitzar la propietat de Cal Marquès i la instal·lació d'un negoci turístic en una part de l'espai alellenc.
 
Afegeixo una etiqueta del citat càmping. I més avall un anunci publicat a La Vanguardia l'1 de juny de 1963 fent una particular selecció personal...
 

 
 

4 comentaris:

  1. Em dic Glòria, sóc de Badalona. En aquest càmping, la primavera de l'any 1967 o 1968, la data exacta no és segura, s'hi va celebrar una trobada de tots els Agrupaments Escoltes de Badalona.

    ResponElimina
  2. Hola Glòria, m'interessa el que expliques perquè estic preparant un article per a Revista Alella. Et deixo el meu correu electrònic i mirem de parlar-ne (amb el que em dius buscaré a l'hemeroteca del Museu de BDN -Revista de Badalona- si trobo alguna cosa): albaladejobj@gmail.com Gràcies!

    ResponElimina
  3. Cada vez que huelo el aroma que desprenden las hojas de eucalipto viene a mi mente el camping el lago, donde pasamos gran parte del verano de 1964. Mi hermana Montserrat tenia 7 meses y habia enfermado con tosferina, Esos meses de verano le ayudaron a curarse de esa enfermedad gracias a ese entorno de arboles medicinales. Preciosos recuerdos de la infancia.

    ResponElimina
  4. Hola em dic Anna tinc 56 anys i el Camping El Lago d'Alella va ser el primer Camping el que vaig anar allà ens juntaven amb els tiets, cosins, avis. Temps molts felicos🥰🥰

    ResponElimina